دانش آموزان آفاق با تدریس اساتید و برنامه ریزی حرفه ای تیم مشاوره در آزمون های تحصیلی پیشرفت می کنند...

اگر نمی‌خوای رتبه یک کنکور شوی این مطلب رو نخون!!!

رتبه برتر کنکور شدن آرزوی هر دانش‌آموزی است و برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از مهم ترین چالش هایی که داوطلبان کنکور دارند یافتن راه و راهکار هایی برای کسب رتبه اول در این آزمون است.

اگر داوطلبان کنکور برنامه ای اصولی برای خود داشته باشند و به آن پایبند باشند، یافتن رتبه خوب در آزمون کنکور کار سختی نیست. اگر تو هم جزء کسانی هستی که می‌خواهی در کنکور 1403رتبه موفق شوی این مطلب تا انتها مطالعه کن. انتهای مطلب نکات کلیدی گفته شده.

رتبه یک کنکور با آفاق

 

توصیه رتبه های برتر برای موفقیت در کنکور

  • تلاش و پشتكار و انگیزه قوی شخصی
  •  نظم در امور
  •  در خواست حمایت و پشتیبانی از خانواده
  •  رقابت در درس خواندن
  • مطالعه بصورت عمیق و دقیق
  •   ثبات شخصیتی
  •  اعتماد به نفس بالا ثابت قدم بودن در تصمیمات
  •  هراسان نشدن در مواجهه با مشکلات

12 راز موفقیت رتبه های تک رقمی کنکور ، برای پاسخ به چگونه رتبه برتر شویم؟

برنامه ریزی مناسب

یکی از اصل های مهم برای موفقیت در هر کاری داشتن برنامه ریزی مناسب است. موفقیت در کنکور هم مستلزم پایه ریزی یک برنامه ریزی قوی و اصولی می باشد. همه داوطلبان کنکور اهمیت برنامه ریزی را به خوبی درک می‌کنند و می‌دانند برای رسیدن به اهداف خود باید از زمان، انرژی، تمرکز و انگیزه خود به خوبی استفاده کنند. برنامه ریزی اصولی علاوه بر بالا بردن بازده مطالعه، آرامش روحی و روانی برای داوطلب به همراه دارد.

مطالعه درست و اصولی

یادگیری نحوه صحیح مطالعه به شما کمک می کند تا مطالب را به خوبی یاد بگیرید و کمتر دچار مشکل فراموشی شوید. حداقل یکبار برای شما هم پیش آمده که یک مطلب را خوانده اید اما سر جلسه امتحان آن را فراموش کرده اید. دلیل این امر استفاده نادرست از روش نادرستی است که برای مطالعه انتخاب کرده اید.

اگر هنگام مطالعه تمرکز ندارید به شما پیشنهاد می کنیم این مطلب را مطالعه فرمایید.

مرور و خلاصه نویسی

خلاصه نویسی یعنی چکیده ای از نکات اصلی و کلمات کلیدی مطلب با هدف اینکه مطلب ماندگاری بیشتری در ذهن شما داشته باشد. خلاصه نویسی روش های مختلفی دارد از جمله یادداشت برداری کرنل، سر فصل نویسی و …

اگر هنگام مطالعه درست و اصولی خلاصه نویسی کنید مطمئن باشید نتیجه‌ی مطلوبی خواهید گرفت.

خواب و استراحت کافی

خواب مناسب می‌تواند تمرکز، نوآوری و کارآمدی شما را تقویت کند خواب برای جنبه‌های گوناگون کارکرد مغز اهمیت دارد. این شامل چیزهایی مانند ویژگی‌های شناختی، تمرکزی، کارآمدی و فعالیت مغز می‌شود. همه‌ی این‌ها می‌توانند تحت تأثیر کم‌خوابی دچار اختلال شوند و اجازه ندهند مغز شما بتواند به‌خوبی فعالیت کند. در نهایت هنگام مطالعه تمرکز شما کاهش می‌یابد، مطالب هم خیل زود از ذهن شما فرار می کنند.

شبکه های اجتماعی ممنوع

داوطلبانی که هدف رسیدن به رتبه های برتر را دارند، این را درک می کندد که نباید وقت خود را در فضاهای مجازی هدر بدهند و ذهن خود را در گیر حواشی کنند.

استفاده از فضای مجازی باعت می شود تمرکز شما نسبت به درس خواندن و مطالعه کاهش یابد، در نهایت خوب یاد نمی‌گیرید اگر هم یاد بگیرید ممئنن زود فراموش می کنید.

انگیزه و روحیه

  • به دستاورد بعد از کنکور فکر کنید.
  • برای جلوگیری از انگیزگی حتما برنامه داشته باشید.
  • سعی کنید استرس کنکور را نداشته باشید.
  • برای خودت پاداش در نظر بگیر.
  • انعطاف پذیر باش و همه جوانب زندگی را در نظر بگیر.
  • استفده کردن از تجربه دیگران را فراموش نکنید.

 

انتخاب منابع درست مطالعه برای رتبه یک کنکور

انتخاب منابع درست مطالعه

قبل از تهیه منابع برای مطالعه حتما با یک مشاور صحبت کنید، در رابطه با انتخاب منبع از او راهنمایی بخواهید. الان چند موسسه وجود دارد که کتاب ها و ویدئو های بسیاری نشر داده اند اما واقعا کدامشان بهتر است؟َ!

واقعیت این است که بعضی کتاب ها فقط برای تست زدن خوب است بعضی برای مطالعه و یادگیری یا بعضی برای افراد سطح بالا خوب است بعضی برای افراد سطح پایین و … پس حتما از مشاور راهنمایی بگیرید.

مهارت تست زنی

یکی از رازهای موفقیت در کنکور و رقابت در عرصه علم و دانش، دانستن روش صحیح تست زنی است. مهارت تست زدن تاثیر بسیار مهمی در موفقیت و زندگی آینده دانش آموزان و دانشجویان دارد. برای جلوگیری از هر گونه اشتباهات اولین مورد افزایش تمرکز است که کاملاً قابل یادگیری است و با تمرین می‌تواند در وجود شما نهادینه شود.

ساعت مطالعه زیاد

شاید اطرافیان شما نا آگاه باشند و به شما توصیه کنند که باید 13 الی 16 ساعت درس بخوانید تا در کنکور موفق شوید اما این دیدگاه اشتباه است. ساعت مطالعه هر فرد به عوامب زیادی بستگی دارد از جمله:داوطلبان توانایی جند ساعت مطالعه در روز را دارند؟! چقدر بار علمی دارند؟! دانش آموز هستند یا پشت کنکوری؟!

به طور کلی کسانی که دانش آموز هستند 45 ساعت در هفته با مطالعه داشته باشند و کسانی پشت کنکوری هستند در هفنه باید حدود 90 ساعت مطالعه داشته باشند. دانش آموزان زمان کتری نسبت به پشت کنکوری ها دارند، نصف روز خود را در مدرسه سپری می کنند.

شرکت در آزمون آزمایشی

با شرکت در آزمون آزمایشی این فرصت رو به دست میاری تا نحوه برخورد با سوالات سخت و ساده رو یاد بگیری و به این درک برسی که اگه سوالی سخت و پیچیده به نظر میرسه، برای سایر رقبای تو هم همینطور سخت خواهد بود. با شرکت در آزمون های آزمایشی کنکور مثل این هستش که مدام داری کنکور میدی!

خب این بدیهی است که هر کاری را هر چقدر بیشتر انجام دهید و تمرین کنید، مهارت و تسلط شما در آن بیشتر خواهد شد.

 

رتبه یک کنکور با آزمون آزمایشی

مشاور کار بلد

موفقیت در کنکور سراسری لازمه های زیادی دارد و دانش آموزان باید به درستی در این مسیر گام بردارند تا بتوانند بهترین نتیجه را از زحمات خود به دست بیاورند؛

یکی از این لازمه ها داشتن یک مشاور خبره و کار بلد است تا بتواند شما را به درستی راهنمایی کند. بعضی ها بر این باور هستند که خودشان برنامه می‌‌نویسند و با همان پیش می‌روند، اما این کار درستی نیست زیرا برنامه نوشتن هم اصولی دارد. پس از نوشتن برنامه باید یکی باشد تا برنامه را پیگیری کند. پس حتما در انتخاب مشاور دقت فرمایید.

توکل به خداوند

سماجت در یادگیری و توکل به خداوند مهم ترین عوامل موفقیت در کنکور است. لطف خدا، تلاش مستمر و اعتماد به توانایی هایتان می‌توانید درآزمون کنکور موفق شوید. علاوه بر این ها نام و یاد خداوند سبب آرامش روحی شما می شود در نتیجه تمرکز شما بیشتر خواهد شد.

خلاصه مطلب

در این مقاله سعی کردیم راز های موفقیت در کمنکور و راه های اصولی برای رسیدن به این موفقیت را برای شما آورده ایم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و به آن نتیجه دلخواهتان برسید.

آفاق یکی از موسسه های آموزشی شایسته ای است که تا بحال بیش از صدها نفر قبولی در رشته های پزشکی، پرستاری، وکالت، مهندسی و… داشته است. قبولی خود را به آفاق بسپارید و دیگر نگران رتبه خود نباشید.

 

همین حالا با آفاق

موسسه ی آموزشی آفاق، در کنار برگزاری کلاس های آموزشی ، جلساتی را هم برای رفع ایرادات، پرسش و پاسخ و تمرین بیشتر مسائل درسی تشکیل می دهد. جلسات پرسش و پاسخ قبل از شروع امتحانات و همچنین کنکور سراسری، برای برطرف شدن ابهامات دانش آموزان و درک کامل مسائل بسیار موثر است.عجله کنید و قبل از تکمیل ظرفیت در این جلسات ثبت نام کنید.

با آفاق تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تا کنکور تیر

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه