دانش آموزان آفاق با تدریس اساتید و برنامه ریزی حرفه ای تیم مشاوره در آزمون های تحصیلی پیشرفت می کنند...

عدم اجرای برنامه ریزی

عدم اجرای برنامه ریزی

دلایل عدم برنامه ریزی

یکی از عوامل استرس زا برای هر دانش آموز کنکوری عدم اجرای برنامه ریزی است.

دانش آموزان از اجرا نکردن برنامه های خود دچار نگرانی و پشیمانی می گردند هر چند که تکرار این موضوع به تدریج به یک عادت تبدیل می شود پس لازم است بدانیم که کدام دلایل مهم مانع اجرای برنامه‌های ما می‌شود.

عوامل موثر در عدم اجرای برنامه ریزی

عدم توجه به نکات گفته شده در ادامه از مهمترین عوامل موثر در این مورد هستند:

به طور مثال دانش آموزی که توان مطالعاتیش در روز یک ساعت است به یکباره تصمیم می‌گیرد که روزانه ۶ ساعت مطالعه کند در حالی که برای افزایش ساعت مطالعه باید به یک مدل افزایش تدریجی متناسب با توان جسمی روی آوریم.

هفته اول یک ساعت هفته دوم یک ساعت و نیم هفته سوم دو ساعت و نیم هفته چهارم سه ساعت و نیم هفته پنجم 4ساعت و نیم هفته ششم ۵ ساعت و نیم الی ۶ ساعت.

دلایل دیگر عدم اجرای برنامه ریزی:

عدم توجه به واقعیت روزمره و یا ضعف در آینده نگری است به این معنی که پیش‌بینی نکردن اتفاقاتی که در طول روز یا هفته می تواند مانع اجرای برنامه باشند

قطعاً دانش آموز را دچار مشکل می سازد مثلاً دانش آموزی که هفته آینده در روز پنجشنبه به مهمانی یکی از بستگان نزدیک خود دعوت شده است باید برای آن روز میزان ساعت مطالعاتی کمتری را لحاظ کند در غیر این صورت او قادر نخواهد بود به آن برنامه عمل نماید.

تعارف با دوستان و نزدیکان خویش:

یکی دیگر از  دلایل عدم اجرای برنامه ریزی و بی برنامه بودن این است بسیاری از دانش‌آموزان ما در هنگام اجرای برنامه‌های خود، با اطرافیان دچار تعارف می شوند

در حالی که می دانند امروز نمی توانند با دوستان خود به گردش و تفریح بپردازند اما با اولین پیشنهاد از طرف آنها ترجیح می‌دهند برای حفظ دوستی یا به اصطلاح معرفت از اجرای برنامه پرهیز کنند و به خواسته دوستان خود توجه نمایند.

بهتر است که به طور غیر مستقیم برنامه تنظیمی خود را به اطلاع دوستان و اطرافیان نزدیک خود برسانیم ،مثلاً با نصب این برنامه ها در روی دیوار اتاق و کمک گرفتن از خود آنها برای برنامه ریزی .

ناهماهنگی در اجرای برنامه:

می تواند مانع اجرای صحیح برنامه و عدم اجرای برنامه ریزی باشد؛ بارها با دانش آموزانی روبرو شده‌ایم که به دلیل پراکندگی واز هم گسیختگی در برنامه‌های خود نمی‌تواند به درستی آن را اجرا کنند:

مثلاً یا آن قدر تعداد زیادی درس را در یک روز در نظر گرفتند و یا دروسی را برای مطالعه انتخاب کردند که با هیچ کس از برنامه های کلاسی فردا یا امروز خود هماهنگی ندارد، بنابراین این برنامه حتی در صورت اجرا بازدهی مطلوبی برای آنها نخواهد داشت و موجب عدم اجرای برنامه ریزی میشود .

عواطف و احساسات:

بارها شاهد بوده ایم که به دلیل وابستگی های عاطفی دوران جوانی برنامه های مطالعاتی انجام نمی شود مثلاً به راحتی برنامه یک دانش آموز به سبب یک اتفاق ناگوار عاطفی دچار اختلال می گردد و به اصطلاح معروف برای دانش آموز هیچ حس و حالی برای درس خواندن باقی نمی ماند.

در این مقاله دلایل عدم اجرای برنامه ریزی را بررسی کردیم. اگر می خواهید برنامه ریزی اصولی برای مطالعه ی خود داشته باشید باید راهکار های مدیریت زمان را بشناسید و به طور دقیق و منظم آن ها را اجرا کنید.

امیدواریم در جهت عدم اجرای برنامه ریزی ، توانسته باشیم به شما کمک شایانی کرده باشیم.

جهت مطالعه دیگر مقالات بر روی لینک کلیک نمایید.

همین حالا با آفاق

غیر ممکن ها را انتظار داشته باشید با ما

اگر می خواهید در مسیر تحصیلی خود، پایدار و با ثبات باشید، با موسسه ی آموزشی آفاق همراه باشید. در تیم آفاق، اساتید و مشاوران برجسته و با سابقه ای حضور دارند که سالیان متمادی مشغول به تدریس هستند. شما با حضور در موسسه ی آفاق می توانید پیشرفت خود را به طور چشمگیر مشاهده کنید.

با آفاق تماس بگیرید

گرد آورنده مطالب: سرکار خانم سمیه سالمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *