دانش آموزان آفاق با تدریس اساتید و برنامه ریزی حرفه ای تیم مشاوره در آزمون های تحصیلی پیشرفت می کنند...

جلسات پرسش و پاسخ و رفع اشکال

جلسات پرسش و پاسخ و رفع اشکال با دبیران متخصص

با توجه به محدودیت زمان و تعداد زیاد دانش آموزان در هر کلاس درس، ممکن است دانش آموزان بهره کافی از درک دروس را نداشته باشند و در حل سوالات خود با مشکل مواجه شوند. بنابراین برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و رفع اشکال توسط دبیران حرفه ای راه حل بسیار مناسبی برای رفع ایرادات دانش آموزان و داوطلبان آزمون های سراسری می باشد.

شیوه برگزاری جلسات پرسش و پاسخ

جلسات رفع اشکال

جلسات پرسش و پاسخ مشخص میکند که دانش‌آموزان از نظر درک مفاهیم درسی در چه سطحی هستند. با این حال، گاهی اوقات، این جلسات ممکن است بدون مشکل و به خوبی پیش بروند. جلسات پرسش و پاسخ بخش مهمی از درس های کلاس درس است.

در این جلسات دبیران با ضعف دانش آموزان را در  مباحث مختلف بررسی کرده و به حل آن ها می پردازد. همچنین با مطرح کردن سوالات مهم متناسب با سطح دانش آموزان، سطح  آن ها را تقویت می کند.

برنامه ریزی برای برگزاری جلسات پرسش و پاسخ

جلسات پرسش و پاسخ موثر در جلسات رفع اشکال نیاز به آمادگی قبلی دارد. در حالی که برخی از دبیران ممکن است پرسش‌های بی‌مورد مطرح کنند، برای جلوگیری از این موارد، قبل از شروع جلسات، دبیران،  برای برگزاری هر چه بهتر جلسات پرسش و پاسخ و رفع اشکال، موارد زیر را در نظر می گیرند:

  • تعیین هدف و محتوای جلسه
  • تعیین زمان برگزاری و مدت زمان جلسه
  • تعیین شیوه برگزاری جلسه (حضوری، آنلاین، تلفنی)
  • تعیین شیوه ی ارائه ی سوالات و پاسخ ها
  • تعیین شیوه ارائه ی پاسخ  به دانش آموزان

روش های مفید برگزاری جلسات پرسش و پاسخ

برای اینکه جلسات پرسش و پاسخ بهبود پیدا کند، دبیران باید موارد مهمی را در این جلسات رعایت کنند تا دانش آموزان بهره‌وری بیشتری از این جلسات داشته باشند و سطح خود را برای امتحانات و آزمون های پیش رو تقویت کنند. این موارد عبارتند از:

  • برگزاری آزمون درک دانش آموزان از مطالب و محتوای درسی
  • تعیین سطح دانش آموزان
  • حفظ یک محیط یادگیری با رفتار خوب و متمرکز
  • مشارکت فعال دانش آموزان در فرآیند پرس و پاسخ
  • تقویت مهارت های تفکر مستقل و انتقادی
  • ایجاد فضای تعاملی
  • طرح سوالات مناسب

در جلسات پرسش و پاسخ و رفع اشکال چه سوالاتی باید مطرح شود؟

سوالات جلسات پرسش و پاسخ و رفع اشکال

در جلسات رفع اشکال دروس، سوالاتی که مطرح می‌شوند باید به گونه‌ای باشند که بتوان به آن‌ها پاسخ داد و مشکلات دانش‌آموز را برطرف کرد. برای مثال، حل تمرینات و تکالیف مرتبط با هر درس، مطرح کردن سوالاتی که به مباحث درسی و نکات جزئی مربوط هستند، سوالاتی که به تعارض درسی و نظر دانش‌آموز با استاد مربوط هستند و روش های مختلف حل سوالات باید بررسی و مطرح شود.

دانش آموزان چگونه می توانند در جلسات پرسش و پاسخ مشارکت داشته باشند؟

  • پرسش سوالاتی که در آن ها مشکل دارند
  • ارائه ی راه حل های خود برای رفع و پاسخ گویی به سوال
  • همکاری دانش آموزان با هم برای حل مسائل
  • انجام تحقیقات در مورد مباحث مطرح شده در جلسات پرسش و پاسخ
  • استفاده از منابع مختلف برای پاسخ به سوالات

رفع اشکال در زمان امتحانات

کلاس های رفع اشکال برای آمادگی امتحانات، یکی از راه های مفید برای آمادگی برای امتحانات است. در این کلاس ها، معمولاً مدرسین به دانش آموزان کمک می کنند تا سوالات خود را پاسخ دهند و به مباحثی که درس خوانده اند، بیشتر تسلط پیدا کنند. همچنین، در این کلاس ها، دانش آموزان می توانند با دیگر دانش آموزان نیز درباره سوالات و مباحث مختلف گفتگو کنند.

برای رفع اشکال در زمان آماده شدن برای امتحانات، روش های مختلفی وجود دارد؛ به عنوان مثال، کمک گرفتن از دبیران، استفاده از نرم‌افزارهای آموزشی برای رفع اشکال، شرکت در کلاس‌های تکمیلی.

موسسه آفاق کلاس های متنوعی را برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری تدارک دیده است که می توانید با ثبت نام در این کلاس ها خود را تقویت کرده و تسلط لازم بر مباحث کنکور را بدست آورید و در نهایت بهترین نتیجه را در امتحانات کسب کنید. علاوه بر این، دبیران و اساتید با تجربه و متخصص در آموزشگاه آفاق در رشته های مختلف فعالیت می‌کنند که با به روز نگه داشتن اطلاعات خود سطح علمی دانش آموزان را تقویت می کنند .

نتیجه گیری

بنابراین با شرکت در جلسات پرسش و پاسخ می توان در دروس مختلف از جمله ریاضی، فیزیک، شیمی، زبان، عربی، زیست و…. رفع اشکال کرد. همچنین از این کلاس ها برای یادگیری مفهومی و بهتر دروس در طول ترم هم می توان استفاده کرد. این جلسات کمک شایانی به تقویت و بالا بردن سطح درسی دانش آموزان می کند.

همین حالا با آفاق

هر كه خوب سؤال كند، دانا شود ؛ هر كه دانا باشد، خوب سؤال كند.

موسسه ی آموزشی آفاق، در کنار برگزاری کلاس های آموزشی ، جلساتی را هم برای رفع ایرادات، پرسش و پاسخ و تمرین بیشتر مسائل درسی تشکیل می دهد. جلسات پرسش و پاسخ قبل از شروع امتحانات و همچنین کنکور سراسری، برای برطرف شدن ابهامات دانش آموزان و درک کامل مسائل بسیار موثر است.عجله کنید و قبل از تکمیل ظرفیت در این جلسات ثبت نام کنید.

با آفاق تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *