دانش آموزان آفاق با تدریس اساتید و برنامه ریزی حرفه ای تیم مشاوره در آزمون های تحصیلی پیشرفت می کنند...

تسلط بر مباحث کنکور

تسلط بر مباحث کنکور با موسسه آموزشی کنکور آفاق

از مهمترین عوامل موفقیت در آزمون سراسری، تسلط بر مباحث کنکور می باشد. بنابراین برای افزایش مهارت بر این مباحث، باید به 5 مرحله ی اصلی روش های مطالعه دروس کنکوری توجه ویژه ای داشته باشید:

مراحل تسلط بر مباحث کنکوری

برای تسلط بر دروس کنکور، می‌توانید به پنج مرحله‌ی زیر توجه کنید.

1- یادگیری

یادگیری اولین مرحله ی تسلط در مباحث کنکور

برای یادگیری مباحث کنکور، روش‌های مطالعاتی متفاوتی وجود دارد که شامل روش یادگیری SQ3R، روش یادگیری توزیعی و روش خلاصه نویسی.

در این روش ها بر مسائلی مانند پیش خوانی، پرسش و پاسخ، مطالعه دقیق، مرور و یادآوری و خلاصه نویسی مطالب اشاره دارد که دانش آموزان با یادگیری و تمرکز بر روی هر یک از مباحث به خوبی می توانند مطالب درسی خود را بیاموزند. اما روش های یادگیری هر یک از مباحث کنکور متفاوت است.

به عنوان مثال در یادگیری دروس رشته ی ریاضی، باید به  فرمول‌های پایه، مسائل روتین و روش‌های حل سریع مسائل توجه داشت.برای پاسخگویی به سوالات کنکور رشته ی ریاضی، نیازمند حل مسائل و تمرین است¹. همچنین باید با ضرایب و بودجه‌بندی کنکور رشته ریاضی آشنایی داشته باشید.

در رشته ی تجربی، مباحث مربوط به مسائل آزمایشگاهی و تکنیک های آن، مسائل تئوریک و فرمول های بخش های مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است.

در رشته ی انسانی، واژگان، اصطلاحات، تفسیر شعر، تاریخ های مهم، معانی و مباحث مهم عربی بسیار اهمیت دارد.

2- مرور

مرور مطالب، راه موثری برای تسلط در مباحث  کنکور

مرور مباحث درسی، یکی از روش‌های مطالعه است که بر اساس آن، مطالب خوانده شده در دوره‌های زمانی بهینه مرور می‌شود. در این روش، مطالب خوانده شده در دوره‌های زمانی متفاوت و با فاصله زمانی بین آن‌ها، مرور می‌شود. این روش باعث می‌شود که مطالب بهتر و بدون فراموشی به خاطر سپرده شود.

3- تست زنی

برای افزایش مهارت تست زنی و تسلط بر کنکور، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید با حل تست‌های بیشتر، با نحوه پرسش و پاسخ آشنا شوید و در نهایت، با افزایش تعداد تست‌های حل شده، به تسلط بیشتری در کنکور دست یابید.

انواع تست زنی

سوالات تستی در آزمون کنکور به دو دسته سوالات دامدار و سوالات بدون دام تقسیم می‌شوند. سوالات دامدار به صورتی طراحی شده‌اند که با استفاده از گزینه‌های نادرست، دانش‌آموز را به خطا و گمراهی بکشانند. در برخی از سوالات تستی، گزینه‌های نادرست به صورتی طراحی شده‌اند که با استفاده از آن‌ها، دانش‌آموز را به خطا و گمراهی بکشانند.

4- تحلیل

تحلیل آزمون ها برای تسلط در مباحث کنکور

تحلیل نتایج آزمون های آزمایشی، به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت خود را در مباحث کنکور شناسایی کنید و با تمرین بیشتر، به تسلط بیشتری در این مباحث دست یابید. با تحلیل نتایج آزمون، می‌توانید به دقت بیشتری نسبت به نقاط ضعف و قوت خود در مباحث کنکور پی ببرید و با تمرین بیشتر، به تسلط بیشتری در این مباحث دست یابید.

تحلیل این آزمون ها چگونه انجام می شود؟

شما می توانید با تست زنی آزمون های آزمایشی و همچنین حل سوالات کنکور سال های گذشته، تعداد سوال های صحیح، نادرست و پاسخ داده نشده را محاسبه کنید و با استفاده از فرمول زیر درصد تست های هر درس را بدست آورید. همچنین می توانید با استفاده سایت های محاسبه ی درصد تست کنکور اینکار را انجام دهید.

توجه به این نکته ضروری است که هر 3 پاسخ اشتباه یک پاسخ صحیح را حذف می کند.

دانش آموزان می توانند با شرکت در کنکور های آزمایشی و حل تست کنکور در خانه نتایج خود را بررسی کنند و با استفاده از روشی که ارائه شد نتایج آزمون های خود را تحلیل کنند و در مباحثی که ضعف دارند آن ها را تقویت کنند .

 5- جمع بندی

جمع‌بندی دروس کنکور، یکی از روش‌های مطالعه است که بر اساس آن، مطالب خوانده شده در دوره‌های زمانی بهینه مرور می‌شود. در این روش، مطالب خوانده شده در بازه‌های زمانی متفاوت و با فاصله زمانی بین آن‌ها، مرور می‌شود. این روش باعث می‌شود که مطالب بهتر و بدون فراموشی به خاطر سپرده شود.

همین حالا با آفاق

یاد گرفتن هیچ درسی سخت نیست، فقط بعضی وقتا باید یکم بیش تر تلاش کنی.

شما چطور برای آزمون سراسری آماده می شوید؟ آیا به تمامی دروس کنکور مسلط هستید؟ اگر پاسخ دقیقی برای این سوال ها ندارید نگران نباشید. موسسه ی آفاق با وجود مشاوران و اساتید حرفه ای و مجرب و خدمات تخصصی که به دانش آموزان ارائه می دهد، پیوسته مسیر را برای کسب بهترین عملکرد هموار می کند و راهنمای روشنی برای دانش آموزان می باشد. شما هم برای پیوستن به ما همین امروز اقدام کنید.

با آفاق تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *