دانش آموزان آفاق با تدریس اساتید و برنامه ریزی حرفه ای تیم مشاوره در آزمون های تحصیلی پیشرفت می کنند...

را های قبولی در کنکور سراسری

افزایش درصد قبولی در کنکور و راه های موفقیت در آن با آفاق

برای قبولی در کنکور فقط خواندن دروس کافی نمی باشد بلکه برای کسب نتیجه ی مناسب و موفقیت در کنکور، راهکار هایی وجود دارد که دانش آموزان با رعایت این روش ها می توانند درصد قبولی خود را در آزمون سراسری افزایش دهند. در ادامه به بررسی این راهکارها می پردازیم.

راه های موفقیت در کنکور

عوامل مختلفی برای قبولی در کنکور موثر هستند که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

1- انگیزه و هدف

در کنکور، انگیزه و هدف بسیار مهم هستند. انگیزه به شما کمک می کند تا برای رسیدن به هدفتان تلاش کنید و به موفقیت خود ایمان آورید. برای افزایش انگیزه و هدف در کنکور، می توانید به چند نکته توجه کنید:

  • داشتن هدف
  • مثبت اندیش باشید
  • افزایش سطح تمرکز
  • ورزش
  • تفریح کردن
  • شرکت در آزمون های آزمایشی
  • برنامه ریزی
  • سخت تلاش کردن

2- برنامه‌ریزی، تلاش و پشتکار

برنامه‌ریزی، تلاش و پشتکار از مهمترین فاکتور های قبولی در کنکور

از اصلی ترین بخش برای آزمون سراسری داشتن برنامه ریزی مناسب و دقیق است. برای برنامه ریزی کنکور، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید دروس تخصصی را با توجه به ضرایب آن‌ها دسته‌بندی کنید و ساعات مطالعه را با توجه به شرایط خود تنظیم کنید.

همچنین، برای مرور مطالب یک زمان مشخص داشته باشید، برنامه ریزی انعطاف پذیری داشته باشید و مدیریت زمان را فراموش نکنید.

برای داوطلبان کنکور، پشتکار و تلاش از اهمیت بالایی برخوردار است. به گفته یک دانش آموز رتبه سوم کنکور تجربی که با تلاش و پشتکار و برنامه‌ریزی درست به هدف خود رسید.

3- نکته برداری

نوشتن نکات مهم دروس، یکی از روش‌های مفید برای آمادگی بهتر دانش‌آموزان برای شرکت در آزمون کنکور سراسری است. در این روش، دانش‌آموزان مطالب و مفاهیم یادگرفته شده را با نوشتن و یا تایپ کردن نکات مهم و کلیدی، به خاطر می‌سپارند و در زمان آزمون از این نکات برای پاسخ به سوالات استفاده می‌کنند .

4- تست زنی

تست زنی سوالات کنکور برای قبولی در آزمون

تست زنی یکی از مهمترین مهارت‌هایی است که برای موفقیت در کنکور باید آن را به خوبی یاد بگیرید. برای تست زنی کافی نیست که به مباحث مسلط باشید، بلکه باید با تکنیک‌های تست زنی آشنا شوید و با تمرین و تمرکز بر روی آن‌ها، عملکرد خود را در این زمینه بهبود بخشید.

برای شروع، مطالعه ی عمیق و مفهومی در یک سو و مهارت تست زنی در سوی دیگر قرار دارد. همچنین، برای موفقیت در کنکور، نباید نگران این مسئله باشید که کم مطالعه کرده‌اید و تسلط کافی برای تست زدن ندارید. با همین حجم مطالعه نیز می‌توانید تست کار کنید و با برنامه‌ریزی مناسب، این نواقص را پوشش دهید.

5- استفاده از منابع درست و معتبر

برای کنکور، استفاده از منابع معتبر و درست به مطالعه ی صحیح و درست کمک می کند. در این رابطه، چندین منبع آموزشی و کتاب تست کنکور وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. بر اساس مطالعات انجام شده، منابع آموزشی مورد استفاده در آموزش و پرورش و همچنین در کنکور سراسری، تاثیر بسیاری در نتیجه ی آزمون دانش آموزان دارد.

با توجه به اینکه هر رشته دارای دروس خاص خود است، باید به هر درس به صورت جداگانه توجه کنید و باید بهترین منابع کنکور، به درستی و با نظر مشاوران و دبیران متخصص انتخاب شود.

6- استفاده از سوالات کنکور سال های قبل

حل تست‌های گذشته و آشنایی با نحوه سوال‌پرسی در کنکور به شما  کنکور کمک می کند تا به خوبی به سوالات آزمون سراسری پاسخ دهید.

7- افزایش سرعت در تست زنی

سرعت تست زنی در آزمون کنکور برای داوطلبان بسیار مهم است. برای افزایش سرعت تست زنی، می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

  • از آزمون‌های کنکور سال قبل کمک بگیرید.
  • آزمون‌های زمان دار از خود بگیرید.
  • به صورت مداوم تست بزنید.
  • هنگام تست زنی از کرنومتر استفاده کنید.
  • تکنیک‌های پیشرفته تست زنی را یاد بگیرید.
  • با توجه به علاقه و استعداد خودتان تست بزنید.
  • تیپ سوالات را به خوبی بشناسید.

8- شرکت در کلاس‌های آموزشی و آزمون های آزمایشی

یکی از راه های تقویت سطح تحصیلی و قبولی در کنکور شرکت در کلاس های آموزشی موسسات کنکور می باشد.

همچنین، آزمون های آزمایشی کنکور برای داوطلبانی که می خواهند در آزمون کنکور شرکت کنند، بسیار مفید هستند. این آزمون ها به داوطلبان کمک می کنند تا با شرایط و نحوه برگزاری آزمون کنکور آشنا شوند و با این روش، احتمال قبولی در آزمون کنکور را افزایش می دهند.

9- شرکت در جلسات پرسش و پاسخ

کلاس‌های پرسش و پاسخ آزمون کنکور، آمادگی لازم برای کنکور و همچنین رفع ایرادات و ابهامات درسی را فراهم می کند. در این کلاس‌ها، شما می‌توانید با مشاوران و دبیران متخصص درباره سوالات و مسائل خود صحبت کنید و به پاسخ سوالات خود برسید.

10- مرور مطالب

مرور مطالب برای قبولی در کنکور سراسری

مرور و تکرار مطالب قبل از آزمون کنکور، به دانش آموزان کمک می کند تا مباحث خوانده شده را فراموش نکنند. در این روش، شما دانش‌آموزان می توانید مطالب و مفاهیم یادگرفته شده در دوره‌های قبل را مرور و تثبیت کنید.

برای مرور مطالب قبل از آزمون کنکور، می‌توانید از منابع مختلفی مانند کتاب‌های درسی، جزوات و نمونه سوالات استفاده کنید.

11- مشورت با اساتید مجرب

مشاوره با اساتید مجرب کنکور می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین راهکار برای شرکت در آزمون کنکور پیدا کنید. در این راستا، می‌توانید از حضور اساتید مجرب و حرفه‌ای کنکور در موسسات آموزشی کنکور بهره مند شوید.

12- رعایت سلامت جسمانی و روانی

آمادگی روحی و جسمانی نیز در آزمون بسیار مهم است. برای این منظور، می‌توانید با تغذیه سالم، خود را آماده آزمون کنید.

13- استراحت کافی

استراحت کافی برای موفقیت در کنکور بسیار مهم است. به گفته یکی از متخصصین، خواب آرام و استراحت کافی از دیگر عوامل مهم در حفظ تمرکز، قدرت یادگیری و حافظه و در نتیجه موفقیت در امتحانات عنوان می‌شود.

استراحت مناسب به معنای تعادل بین فعالیت و استراحت است. به عنوان مثال، باید هر ۴۵ دقیقه فعالیت، ۱۵ دقیقه استراحت داشته باشید.

به علاوه، باید به خودتان زمان کافی برای استراحت بدهید. برای مثال، شب قبل از امتحان، به خواب کافی برسید.

14- ورزش

تاثیر ورزش کردن بر قبولی در کنکور

ورزش کردن در روزهای پراسترس نزدیک به کنکور بسیار مفید است. همچنین اگر ورزش کردن به طور مداوم صورت پذیرد، اعتماد به نفس شما را نیز بالا می‌برد. تاثیر ورزش کردن در تمرکز و حافظه نیز بسیار چشمگیراست.

به علاوه، ورزش کردن باعث افزایش جریان خون در بدن شما می‌شود و این باعث افزایش اکسیژن رسانی به مغز شما می‌شود. همچنین، ورزش کردن باعث تولید هورمون های خوشحال کننده در بدن شما می‌گردد.

15- کنترل استرس

کنترل استرس در آزمون می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر و با آرامش‌تری در آزمون عمل کنید. برای کنترل استرس در آزمون، می‌توانید از راه‌های مختلفی مانند: برنامه‌ریزی، اعتماد به نفس، بالا بردن سرعت مطالعه، تغذیه مناسب، از خودتان توقع زیاد نداشته باشید، از تجربیات افراد برتر و موفق در این زمینه استفاده کنید و خواب کافی داشته باشید.

نکات طلایی کنکور برای روزهای پایانی

مواردی که در روزهای پایانی آزمون باید رعایت شود:

  • خودتان استراحت کافی بدهید
  • ورزش کنید
  • غذای سالم بخورید
  • از استرس کم کنید
  • زمان خواب خود را تنظیم کنید.
  • تقویت حافظه و تمرکز
  • مشورت با مشاوران تحصیلی
  • همچنین، می‌توانید با خواندن نکات مهم برای روزهای پایانی آزمون، خود را آماده‌ی آزمون کنید.

همین حالا با آفاق

یه روزی پاداش سخت تلاش کردنت رو می‌گیری.

قطعا موفقیت در کنکور و درس خواندن در رشته و دانشگاه دلخواه یکی از رویاهای هر کسی است اما این رویا با تلاش و پشتکار به واقعیت تبدیل می شود زمانی که به مواردی که در این مقاله توجه ویژه ای داشته باشید. موسسه ی آفاق با تشکیل کلاس های کنکور کمک بسیار زیادی به تحقق این امر می کند. ما همواره در تمام شرایط در کنار شما هستیم تا موفقیت.

با آفاق تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *