دانش آموزان آفاق با تدریس اساتید و برنامه ریزی حرفه ای تیم مشاوره در آزمون های تحصیلی پیشرفت می کنند...

بانک سوالات کنکور

بهترین آمادگی با بانک سوالات کنکور در موسسه آموزشی آفاق

اگر شما هم جزو داوطلبان کنکور سراسری امسال هستید می توانید با حل و تمرین بانک سوالات کنکور، بهترین آمادگی را برای کنکور سراسری بدست آورید. بنابراین شما با دریافت بانک سوالات کنکور در موسسه ی آموزشی آفاق می توانید بهترین نتیجه را در کنکور سراسری کسب کنید.

کنکور سراسری

آزمون سراسری کنکور آزمونی است که هرساله در ایران و خارج از آن برای پذیرش دانشگاه های کشور برگزار می‌شود. سازمان سنجش آموزش کشور مسئول برگزاری این آزمون است.

این آزمون در قالب آزمونی جامع برای 5 گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان برگزار می‌شود.آزمون سراسری کنکور، در دو نوبت برگزار می شود که نوبت اول در روزهای پایانی دی و نوبت دوم در تیر ماه برگزار می‌شود.

تغییرات کنکور سراسری

در سال های اخیر تغییراتی در کنکور سراسری اعمال شده است که یکی از این تغییرات  افزایش سهم سوابق تحصیلی در کنکور سراسری از 40 درصد به 60 درصد است.

مهم‌ترین تغییر کنکور سراسری حذف دروس عمومی است و سوالات کنکور در تمامی گروه‌های آزمایشی، صرفا شامل دروس اختصاصی هر گروه می باشد. بر اساس اخبار منتشر شده، کنکور سراسری 1402 با تغییراتی همراه خواهد بود. داوطلبان برای موفقیت در کنکور سراسری باید عمیق درس بخوانند.

آمادگی برای کنکور سراسری

آمادگی در کنکور با بانک سوالات کنکور

برای مطالعه برای کنکور، می‌توانید استراتژی آزمون کنکور استفاده کنید. یکی از روش‌های مطالعه، پیش خوانی و خواندن سریع فصل‌ها و درس‌هاست. در این روش، در ابتدا فصل یا درس را به صورت کلی بخوانید و سپس به جزئیات آن بپردازید. روش دیگر، حل تست‌های بیشتر است. با حل تست‌های بیشتر، با نحوه پرسش سؤالات آشنا می‌شوید و همچنین مطالب را بهتر یاد می‌گیرید.

روش دیگر، تمرکز بر روی نکات کلیدی است. در این روش، به جای خواندن کامل فصل یا درس، به دنبال نکات کلیدی و مفید هستید. این نکات شامل تعاریف، قضیه ها، فرمول ها و … هستند.

روش دیگر، حفظ و تکرار است. در این روش، پس از خواندن فصل یا درس، سعی کنید آن را به خاطر بسپارید و آن را تکرار کنید.

روش دیگر، حل مسئله است. در این روش، با حل مسائل و تمرین‌های بیشتر، با نحوه حل سؤالات آشنا می‌شوید و همچنین مطالب را بهتر یاد می‌گیرید.

یکی دیگر از روش ها استفاده از سوالات کنکور سال‌های گذشته است که می‌توانند راهنمای خوبی برای آماده شدن برای آزمون کنکور باشند. با بررسی کردن سوالات کنکور، تا حدودی می‌توان سبک و نوع سوالات را حدس زد.

برای بررسی روش های بیشتر مقاله ی “10 نکته مهم آمادگی برای کنکور” مطالعه کنید.

بانک سوالات کنکور سراسری

بانک سوالات کنکور سراسری شامل سوالات کنکور سراسری سال‌های گذشته و تعدادی سوال تالیفی از مدرسین و مولفین برتر کنکور در سراسر کشور است که به دانش آموزان کممک می کند با آزمون کنکور سراسری آشنا شوند. برای دسترسی به این بانک‌ها می‌توانید سوالات هر رشته را از سایت آفاق به صورت رایگان دانلود کنید.

اما بهتر است توجه داشته باشید که تغییر در نحوه تدریس و نحوه برگزاری آزمون های کنکور، باعث شده است که سبک سوال ها به سمت ترکیبی شدن رفته است.

به همین دلیل، بهتر است در کنار حل سوالات کنکور سال های قبل، از منابع دیگر نظیر کتاب های درسی و منابع آموزشی نیز استفاده شود. همچنین می توانید در کلاس های کنکور شرکت کنید تا مسائل رار به صورت مفهمومی آموزش دیده و بتوانید به بهترین شکل به سوالات پاسخ دهید.

سوالات عمومی و تخصصی کنکور

آزمون سراسری کنکور شامل دروس عمومی و دروس تخصصی هر رشته می‌باشد. دروس عمومی شامل زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، زبان عربی، دین و زندگی و تاریخ می‌باشد.

اما در تغییرات اخیر در کنکور سراسری دروس عمومی از کنکور حذف شدده و سوالات کنکور شامل دروس تخصصی می باشد. دروس تخصصی هر رشته نیز به تعداد ۴ یا ۵ درس متفاوت است.

 برای مثال در رشته ریاضی، دروس تخصصی شامل ریاضیات (شامل رساضی، هندسه، آمار و احتمال، حسابان، ریاضیات گسسته )، فیزیک، شیمی می باشد.

برای رشته تجربی در کنکور سراسری، دروس اختصاصی شامل زمین شناسی، ریاضیات، زیست شناسی، فیزیک و شیمی هستند.

دروس تخصصی رشته انسانی در کنکور سراسری شامل ریاضی و آمار، اقتصاد، زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، تاریخ و جغرافیا، علوم اجتماعی، فلسفه و منطق، روانشناسی و جامعه شناسی هستند.

آمادگی برای کنکور با تست زنی سوالات کنکور

تست زنی بانک سوالات کنکور برای آمادگی بهتر

تست زنی کنکور یکی از مهمترین مراحل آمادگی برای کنکور است. برای موفقیت در کنکور، مطالعه ی عمیق و مفهومی در یک سو و مهارت تست زنی در سوی دیگر قرار دارد. برای تست زنی فقط مسلط بودن به مباحث آموزش داده شده کافی نیست ، بلکه باید با روش های تست زنی به صورت حرفه ای و یادگیری مهارت های مربوط به آن نیز آشنا باشید.

با توجه به اینکه در هر سال، سوالات کنکور تغییر می‌کند، بهتر است از منابع جدید و به‌روز استفاده کنید. همچنین، برای تست زنی سوالات کنکور، باید با نحوه پرسیده شدن سوالات و نحوه پاسخ دادن به آن‌ها آشنا باشید.

برای این کار، می‌توانید از منابع مختلفی مانند کتاب‌های تست زنی، سایت‌های آموزشی و نرم‌افزارهای تست زنی استفاده کنید.

با توجه به اینکه شما در حال آمادگی برای کنکور هستید، پیشنهاد می‌دهم از منابع معتبر و به‌روز استفاده کنید و در صورت نیاز با مشاوران آموزشی مربوط به رشته خود در ارتباط باشید.

همین حالا با آفاق

دانستن کافی نیست، باید دانسته هایمان را به کار ببریم.

موسسه ی کنکور تقویتی آفاق، سوالات کنکور سال های گذشته هر رشته را جمع آوری کرده و به صورت رایگان در اختیار شما دانش آموزان عزیز قرار می دهد. شما برای پاسخ گویی به این سوالات باید تکنیک های حل سریع این مسائل را بیاموزید. آفاق با برگزاری کلاس های تقویتی و کنکور این امکان را برای شما فراهم کرده تا در آزمون سراسری قبول شده و به موفقیت برسید. عجله کنید و فرصت را از دست ندهید.

با آفاق تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *